8th Round of the FIA Formula 1 World Championship, 22nd to 24th June 2018
Hinwil, 20th June 2018 - The Alfa Romeo Sauber F1 Team is heading to Le Castellet for the comeback of the famous French Grand Prix at the Circuit Paul Ricard. Located near the beautiful town of Marseilles in the South of France, this historical track's return to the pinnacle of motorsport has racing enthusiasts' hearts beating faster. Marcus Ericsson and Charles Leclerc look forward to competing in their first Formula 1 Grand Prix at this renowned location. Mastering this circuit will pose a challenge to all of the drivers, with highlights such as the famous Mistral straight and the celebrated Signes corner making it an unforgettable experience.
Marcus Ericsson (car number 9):
"It will be interesting weekend in France. I drove on the Circuit Paul Ricard in GP2 many years ago, but returning there with Formula 1 will be a new challenge, not only to me, but to all of the drivers. The circuit has some interesting parts. Especially the second part of the lap with its long corners should be fun to tackle. I have been working hard with myself and the team since the last race, and am determined to have a good weekend at Le Castellet. I look forward to arriving there."
Charles Leclerc (car number 16):
"I look forward to the French Grand Prix. I have driven on the Circuit Paul Ricard only once in the past. It was quite a long time ago, so it will be exciting to go back there and experience driving there in a Formula 1 car. It is a very technical track, and offers some good challenges to us as drivers. Le Castellet is close to home for me, which is nice. I look forward to meeting all of the French fans there, and to making further progress as a team."
Track facts:
The Circuit Paul Ricard first opened in 1970, hosting the first Formula 1 race in the following year. Its trademark is the long back straight, the Mistral straight, which was originally 1,8 km long, and shortened to 1 km after a chicane was built in the middle of it. This is a power-hungry circuit, with tremendous stress on power-units due to the high use of open-throttle. The second trademark are the black, blue, and red escape zones in tarmac in place of gravel. These zones also provide different grip to tyres, the red one being more abrasive than the blue, providing more stopping power as cars advance deeper into the run-off areas.
Preview – 2018 Formula 1 Pirelli French Grand Prix
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F 1 entfällt dieses Wochenende...wir haben wichtigeres zu tun

Mfg
Andi -
sowas von 
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Wenn ich ganz ehrlich bin langweilt mich dieser F1 Zirkus mittlerweile. Ich wünsche mir die Gr.B Rally zurück.

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Gruppe B wird wohl ein Wunschtraum bleiben.
Selbst mit der Sicherheit von Heute wären die Kisten immer noch lebensgefährlich...
Mfg
Andi -
Leider ist das so Andi.
Aber sind wir doch mal ehrlich das war noch Autorennen.
Auf Schotter und Kies von 0-100 Km/h in 2,3 s mit dem Lancia S4 und dann den nächsten Gang rein und einen Wimpernschlag später zieht die Nadel an der 200 Km/h Marke vorbei.
Das waren Fahrer von der härtesten Sorte. Mit 260Km/h und schneller mitten durch den Wald da braucht man eine gewisse Portion Mut. -
Ich glaube nicht, das da nur eine Portion Mut nötig war. Da mußte der Fahrer (und auch Beifahrer) einen Hang zum persönlichen Wahnsinn mitbringen...

Mfg
AndiPS: so, jetzt ein gut´s Nächtle...wir sehen uns morgen

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Mut und Wahnsinn liegen dicht beieinander

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Ericssons Sauber fängt Feuer nach Crash!
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oha

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Die Gruppe-B Fahrer waren Helden ihrer Zeit.

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Gerade im Moment läuft bei N-TV eine Reportage über das Ende der Gruppe B. Ein Auslöser hierfür war der Tod von Toivonnen im Lancia (S4 ?)
Mfg
Andi -
unfahrbar

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Es war sehr gefährlich, aber das war noch Motorsport, wenn man von dem Irrsinn der Zuschauer mal absieht.
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